Vill du logga in? Du behöver byta webbläsare Facebooks och Instagrams webbläsare är begränsade. Du behöver byta till en annan webbläsare för att kunna använda Mobilt BankID. Klicka på de tre punkterna i webbläsarfönstret och välj att öppna i webbläsare.
Varför måste du byta och vilken webbläsare kan du använda?
Arbetslöshet, olycksfall eller sjukdom kan drabba alla, men med rätt försäkring tryggar du ekonomin för dig och din familj. Var förberedd om det oförutsedda händer.
För olycksfall- och barnförsäkringen sker dragningen sista bankdagen i månaden. För alla övriga personförsäkringar sker dragningen första bankdagen i månaden.
Vad händer om jag inte har pengar på kontot?
Då skickas en påminnelse till din internetbank där det framgår att det kommer dras dubbelt nästkommande månad. Om pengar fortfarande inte kan dras kommer försäkringen att sägas upp.
Hur ändrar jag konto för autogiro?
Kontot för autogirodragningen ändrar du i din internetbank eller app.
Varför har det dragits dubbla avgifter på mitt konto?
De vanligaste orsakerna till en dubbeldragning är:
Försäkringen var obetald föregående månad.
Försäkringen är nytecknad och utfärdad efter att handläggningen av ärendet är klar. Blir handläggningen klar efter att vi skickat avisering om vilket belopp som ska dras, blir första betalningen högre då försäkringen utfärdats retroaktivt. Man betalar då ikapp från det datumet som försäkringen blev gällande.
Hur tecknar jag en försäkring?
Vänd dig till ditt bankkontor eller kontakta Kundcenter på 0143-75500 så hjälper vi dig med rådgivning för personförsäkring. Olycksfallsförsäkring och gravidförsäkring kan tecknas i appen och internetbanken.
Hur ändrar jag min försäkring?
Vänd dig till ditt bankkontor eller kontakta Kundcenter på 0143-75500 så hjälper vi dig.
Hur anmäler jag en skada?
Skadeanmälan görs i de flesta fall online eller via telefon, beroende på vad du råkat ut för och vilken försäkring du vill använda. Här hittar du information om hur du går tillväga för att göra din anmälan. Anmäl skada
Hur anmäler jag ett dödsfall?
Vi får kännedom om dödsfallet med automatik och när det sker skickas en dödsfallsanmälan ut till dödsboet.
Hur avslutar jag min försäkring?
Du kan avsluta personförsäkringar när som helst.
Kontakta oss genom att ringa Kundcenter 0143-75500 eller besöka ett bankkontor så hjälper vi dig.
Cookie-inställningar
Vi använder nödvändiga cookies eller liknande tekniker för att webbplatsen ska fungera för dig. Det finns även cookies du kan välja som förbättrar din upplevelse:
Funktioner, prestanda och statistik
Relevant marknadsföring
Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies.
Cookie-inställningar
Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen. Så hanterar vi cookies